Gran TurismoMagazine |
Met zijn gepassioneerde, markante design, hoge mate van functionaliteit en rijdynamiek alsmede ruimte voor maximaal zeven inzittenden, is de nieuwe Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC (brandstofverbruik gecombineerd: 7,6-7,5 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 173-171 g/km)[1] een ongeëvenaard alternatief in het compacte SUV-segment. De 2,0 liter viercilinder turbomotor levert een vermogen van 225 kW (306 pk) en garandeert indrukwekkend rijplezier in combinatie met de AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie en de variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC (acceleratie van 0-100 km/h in 5,2 seconden). Om nog maar te zwijgen van de voordelen van het SUV-concept: een verhoogde zitpositie, veel ruimte voor passagiers en hun bagage alsmede een uitgebalanceerde terreinvaardigheid.
0 Comments
De nieuwe merkidentiteit Het ‘Nieuwe Volkswagen’ komt overal tot uiting: in het design van de modellen, in het contact met klanten en in de presentatie van het merk als geheel. Het doel is om een nieuwe, allesomvattende klantbeleving te creëren, die wereldwijd en via alle kanalen modern en aansprekend is. Volkswagen’s designchef Klaus Bischoff was nauw betrokken bij de nieuwe Corporate Identity, die in een recordtijd van slechts negen maanden in eigen huis werd ontwikkeld. “De nieuwe merkidentiteit reflecteert mobiliteit, als natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven. Volkswagen heeft daarin altijd een sleutelrol gespeeld. En dat doet het ook in dit nieuwe tijdperk waarbij ‘digital first’ het motto is,” aldus Bischoff. Kleurrijk en digitaal georiënteerd De nieuwe Corporate Identity is krachtiger, kleurrijker en meer dan ooit digitaal georiënteerd: van logo tot en met beeldmateriaal. Bovendien zet Volkswagen in de toekomst geen ‘perfecte reclamewereld’ meer neer, maar presenteert het zich menselijker en levendiger. In plaats van de auto zelf komen het leven en de mobiliteitservaring van mensen centraal te staan. Het nieuwe logo
Het nieuwe Volkswagen-logo is moderner, duidelijker en eenvoudiger. Het nieuwe design beperkt zich tot de essentiële elementen en is vlak en tweedimensionaal. Daarmee is het flexibeler inzetbaar en perfect herkenbaar in digitale media. Voor het eerst gaat Volkswagen ook een soundlogo gebruiken. Startschot op de IAA Op de IAA in Frankfurt start de uitrol van de nieuwe Corporate Identity officieel. Dit valt samen met de onthulling van het nieuwe logo op het hoofdkantoor van Volkswagen in Wolfsburg. Wereldwijd worden bij zo’n 10.000 dealers in totaal circa 70.000 logo’s vervangen. Volkswagen kiest daarbij voor een kostenefficiënte en grondstofbesparende benadering. Bijgestaan door klassieke, door Pininfarina ontworpen auto’s van een aantal vooraanstaande Amerikaanse autoverzamelaars en geïnspireerd door Pininfarina’s pure ontwerp en engineering elegantie, presenteerde Automobili Pininfarina de Battista hypercar en de toekomstige visie van het bedrijf voor luxe elektrische auto’s tijdens de Monterey autoweek.
Land Rover licht een tipje van de sluier op van de New Defender die zijn wereldpremière beleeft op de IAA in Frankfurt op 10 september. Een glimp van een met modder bedekt front wordt getoond. De meest terreinwaardige en onverwoestbare 4x4 is gestart met een monstertocht vanaf een van de meest afgelegen plekken op aarde: de Charyn Canyon in de Valley of the Castles, Kazachstan, met als eindbestemming Frankfurt
Opel pakt op de 2019-editie van de International Frankfurt Motor Show (publieksdagen 12 tot en met 22 september) uit met drie wereldpremières. De nieuwe Astra met zeer efficiënte benzine- en dieselmotoren, de plug-in hybride Grandland X Hybrid4 met vierwielaandrijving en de nieuwe, zesde generatie van de Corsa, in drie versies. De bestverkopende kleine auto (meer dan 13,6 miljoen exemplaren verkocht) gaat elektrisch en vormt met de Corsa-e Rally – die ook zijn debuut maakt op de IAA – zelfs de basis voor een emissieloze raceauto. De nieuwe Corsa neemt op de IAA een speciale gast mee: een zeldzame, gele Corsa GT gemaakt in 1987. Deze ‘niet-zo-old-timer’ rijdt vanaf zijn woonplaats in Portugal naar de Opel Classic Workshop in Rüsselsheim en vanuit daar naar de IAA in Frankfurt, waar hij de lancering van de nieuwe generatie Corsa nog meer cachet zal geven.
|
A DAY TO REMEMBERL.J.K. Setright, A day to remember, hardcover with dustjacket. | 116 pages | ISBN 9789491737305 | € 19,95
GranTurismo magazineGranTurismo magazine staat voor de 'beleving' van de auto. We zoeken naar interessante items op automotive gebied en besteden aandacht aan nieuwe modellen, klassieke auto's, motorsport, design en uiteraard de mensen achter de auto's. Archives
December 2024
Categories
Alles
|