Gran TurismoMagazine |
De nieuwe merkidentiteit Het ‘Nieuwe Volkswagen’ komt overal tot uiting: in het design van de modellen, in het contact met klanten en in de presentatie van het merk als geheel. Het doel is om een nieuwe, allesomvattende klantbeleving te creëren, die wereldwijd en via alle kanalen modern en aansprekend is. Volkswagen’s designchef Klaus Bischoff was nauw betrokken bij de nieuwe Corporate Identity, die in een recordtijd van slechts negen maanden in eigen huis werd ontwikkeld. “De nieuwe merkidentiteit reflecteert mobiliteit, als natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven. Volkswagen heeft daarin altijd een sleutelrol gespeeld. En dat doet het ook in dit nieuwe tijdperk waarbij ‘digital first’ het motto is,” aldus Bischoff. Kleurrijk en digitaal georiënteerd De nieuwe Corporate Identity is krachtiger, kleurrijker en meer dan ooit digitaal georiënteerd: van logo tot en met beeldmateriaal. Bovendien zet Volkswagen in de toekomst geen ‘perfecte reclamewereld’ meer neer, maar presenteert het zich menselijker en levendiger. In plaats van de auto zelf komen het leven en de mobiliteitservaring van mensen centraal te staan. Het nieuwe logo
Het nieuwe Volkswagen-logo is moderner, duidelijker en eenvoudiger. Het nieuwe design beperkt zich tot de essentiële elementen en is vlak en tweedimensionaal. Daarmee is het flexibeler inzetbaar en perfect herkenbaar in digitale media. Voor het eerst gaat Volkswagen ook een soundlogo gebruiken. Startschot op de IAA Op de IAA in Frankfurt start de uitrol van de nieuwe Corporate Identity officieel. Dit valt samen met de onthulling van het nieuwe logo op het hoofdkantoor van Volkswagen in Wolfsburg. Wereldwijd worden bij zo’n 10.000 dealers in totaal circa 70.000 logo’s vervangen. Volkswagen kiest daarbij voor een kostenefficiënte en grondstofbesparende benadering.
0 Comments
Leave a Reply. |
A DAY TO REMEMBERL.J.K. Setright, A day to remember, hardcover with dustjacket. | 116 pages | ISBN 9789491737305 | € 19,95
GranTurismo magazineGranTurismo magazine staat voor de 'beleving' van de auto. We zoeken naar interessante items op automotive gebied en besteden aandacht aan nieuwe modellen, klassieke auto's, motorsport, design en uiteraard de mensen achter de auto's. Archives
Augustus 2024
Categories
Alles
|