‘Nieuw Lancia’ presenteert zich op Geneva Motor Show
Het eerste mondiale vlaggenschip noemt Lancia de nieuwe Thema, die op de Lancia-stand in Genève wordt getoond. Net als de eerste Thema uit 1984, gaat de nieuwe sedan de ambitieuze strijd aan om een concreet alternatief te bieden in het moeilijkste, maar tevens meest prestigieuze segment,
Een jaar na de integratie tussen Lancia en Chrysler, smelten de merken samen en wordt een nieuwe dynastie geboren die het beste van beide industriële culturen verenigt: de uitbundige stijl, de “stress-free experience” en functionaliteit van het merk Chrysler samen met de smaak, innovatie en de hoogwaarde afwerking die zo kenmerkend zijn voor Lancia.
Het resultaat hiervan is te zien op de International Geneva Motor Show waar de nieuwe Lancia’s hun debuut maken: de nieuwe Ypsilon, Thema, Flavia Concept, Flavia Cabrio Concept, Grand Voyager en Delta. Deze modellen geven de natuurlijke voltooiing aan van een integratie die slechts 12 maanden geleden is ontstaan en in recordtijd werkelijkheid is geworden.
Het nieuwe Lancia is geboren. Eén van de weinige merken dat een modellengamma aanbiedt, dat loopt van het B segment tot aan het segment van de grote MPV’s en bovendien een nieuwe dimensie geeft aan het concept “premium” auto, waarmee meteen de missie van Lancia is genoemd: het aanbieden van luxueuze en elegante “Made in Italy”, ook in de klassieke volumesegmenten, waarin luxe geen privilege is maar een recht.
Op de catwalk van de modieuze stand worden de wereldpremières van het nieuwe Lancia getoond. Om te beginnen de nieuwe Lancia Ypsilon, voor het eerst voorzien van 5 deuren. Na 25 jaar en 1,5 miljoen verkochte exemplaren is het nieuwe “mini vlaggenschip” van Lancia een mix van luxe, technologie en prestaties verpakt in slechts 3,8 m. De nieuwe Ypsilon zal halverwege juni beschikbaar zijn op de belangrijkste Europese markten en vanaf september in Groot-Brittannië en Ierland als Chrysler .
Van “mini vlaggenschip” Ypsilon naar het eerste mondiale vlaggenschip, dat het beste van twee werelden verenigt: de nieuwe Thema. Net als de eerste Thema uit 1984, gaat de nieuwe sedan de ambitieuze strijd aan om een concreet alternatief te bieden in het moeilijkste, maar tevens meest prestigieuze segment,
Om dit doel te bereiken verbindt de nieuwe Thema typisch Amerikaanse kenmerken als afmetingen, comfort en weggedrag, met de luxe van het Poltrona Frau® interieur, de stilte van de grote Lancia’s en oog voor detail binnen het Italiaans design. De nieuwe Lancia Thema zal vanaf oktober in Europa te koop zijn.
Op de stand tevens plaats voor de nieuwe Lancia Grand Voyager, een uitvinding van Chrysler, dat een nieuw woord aan de automotive-taal heeft toegevoegd en een nieuwe wereld heeft gecreëerd: MPV, de kunst van het reizen. Hét icoon onder de MPV’s, 27 jaar oud, meer dan 13 miljoen verkochte exemplaren in 120 landen over de hele wereld. Het Amerikaanse model ontmoet Italiaans design en verandert in een exclusieve topklasse MPV waarin de reiscultuur van Chrysler zich verenigt met het rijplezier, het welzijn en het lage geluidsniveau aan boord, oog voor detail en Italiaans design, die zo kenmerkend zijn voor het merk Lancia. Zo ontstaat de beste Grand Voyager ooit, die doorgaat waar de Lancia Phedra stopte en daarmee een nieuw hoofdstuk toevoegt aan een successtory.
De uitwisseling van ideeën en know how tussen Chrysler en Lancia heeft gezorgd voor nieuwe, spannende uitingen van automotive kunst die in recordtijd zijn ontstaan. Zo ontstaat de nieuwe
Lancia Flavia Concept – deze D-segment sedan en cabriolet omarmt de stilistische kenmerken van het Italiaanse merk, en is een unieke interpretatie van de Chrysler 200 die in recordtijd kan worden gelanceerd op de Europese markten (de productie zou over slechts 6 maanden kunnen starten.
Het ontstaan van het nieuwe Lancia gaat hand in hand met de evolutie van de reeds bestand iconen. Dit wordt aangetoond door de nieuwe Delta, het model dat een ommekeer betekende voor het merk en een nieuw concept heeft geintroduceerd, door de eigenschappen van een vlaggenschip in te voeren in het C segment. In slechts 4,50m biedt de Delta de luxe en interieurruimte van een hogere categorie. De stoelen veranderen in chaises-longues,er wordt gebruik maakt van kostbare materialen en de passagiers worden tijdens elke reis omringd door comfort en stilte.
De Delta, het compacte vlaggenschip van Lancia, die in 2008 in Genève werd gelanceerd, keert terug op hetzelfde podium met nieuwe features: een nieuwe grille die het Lancia family feeling van weergeeft, en een geactualiseerd uitrustings- en motorenaanbod (waaronder de nieuwe 1.6 MultiJet 105 Euro 5).