Wereldpremière Lexus LFA ‘Nürburgring
Package’ op Geneva Motor Show 2011
De Lexus LFA ‘Nürburgring Package’ beleeft
zijn wereldpremière op de Geneva Motor Show 2011, die van 3 tot 13 maart
gehouden wordt. Lexus bouwt slechts 50 – reeds verkochte –exemplaren van deze
ultieme raceversie van de supersportscar LFA.
Naast een stevig pakket aanpassingen aan de aerodynamica en wielophanging, werd de LFA met het Nürburgring Package ook onderhuids onder handen genomen. Lexus verhoogde het motorvermogen van de 4,8 V10 met 10 pk tot 419 kW / 570 pk en bracht de schakeltijd van 0,20 seconde terug naar slechts 0,15 seconde. De LFA Nürburgring Package sprint binnen 3,7 seconden naar 100 km/h en wordt uitsluitend in matzwart, zwart, wit of oranje geleverd. Het Alcantara® interieur is standaard voorzien van koolstofvezel Recaro kuipstoelen. De LFA Nürburgring Package is voorzien van racebanden die maximale grip en stabiliteit bieden aan de bestuurder.
Naast een stevig pakket aanpassingen aan de aerodynamica en wielophanging, werd de LFA met het Nürburgring Package ook onderhuids onder handen genomen. Lexus verhoogde het motorvermogen van de 4,8 V10 met 10 pk tot 419 kW / 570 pk en bracht de schakeltijd van 0,20 seconde terug naar slechts 0,15 seconde. De LFA Nürburgring Package sprint binnen 3,7 seconden naar 100 km/h en wordt uitsluitend in matzwart, zwart, wit of oranje geleverd. Het Alcantara® interieur is standaard voorzien van koolstofvezel Recaro kuipstoelen. De LFA Nürburgring Package is voorzien van racebanden die maximale grip en stabiliteit bieden aan de bestuurder.
De nieuwe Lexus CT 200h is een premium-Lexus voor iedereen. Een auto met een gunstig verbruik. En ook nog eens rekening houdend met het milieu. Met als bijkomend voordeel een goede fiscale bijtelling van slechts 14%.
Lexus CT 200h, een premium-Lexus voor iedereen
De Lexus CT 200h zou je een ander soort premiumauto kunnen noemen, alle luxe en comfort zonder concessies te doen. Met een gunstig verbruik. En ook nog eens rekening houdend met het milieu. Met als bijkomend voordeel een goede fiscale bijtelling van slechts 14%. En ‘last but not least’ een unieke ontzorgende topservice die je bij geen enkele andere luxe C-segment auto krijgt. Lexus biedt een Full Hybrid aan in het luxe C-segment. De Lexus CT 200h heeft bovendien een scherpe vanafprijs van € 28.950,- en staat vanaf 1 maart bij de dealer.
Geen spierballen maar pure intelligentie
De CT 200h heeft twee krachtbronnen; een 1,8 liter VVT-i benzinemotor met
73 kW (99 pk) en 142 Nm en een 60 kW (82 pk) sterke elektromotor die direct een koppel van 207 Nm ontwikkelt. Deze elektromotor kan de CT 200h ook volledig elektrisch laten rijden tot zo’n 45 km/u met een maximum van ongeveer drie kilometer. De krachtbronnen hebben samen 100 kW/136 pk in huis. Zo accelereert de CT 200h in 10,3 seconden naar 100 km/u met een topsnelheid van 180 km/u. Geen spierballen dus, maar pure intelligentie.
Zuiniger, dat past bij vandaag
Voor de Nederlandse Lexus rijders biedt rijden in de CT 200h aanzienlijke financiële voordelen. Vanwege de extreem lage CO2-uitstoot is de nieuwe
CT 200h voorzien van een groen A-energielabel en het lage bijtellingstarief van 14% voor zakelijk rijders. Bij aanschaf wordt bovendien geen BPM geheven en is de CT 200h vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. En over economisch gesproken: de CT 200h verbruikt slechts 3,8 l/100 kmen stoot maar 87 g/km aan CO2 uit. Deze nieuwe Lexus komt hiermee met stip binnen op 1 in de ANWB Top 10 zuinige benzineauto’s.
Luxe, comfort zonder concessies
De Lexus CT 200h is een échte Lexus. Dat betekent royale uitrustingsniveaus. Zo is standaard onder meer aan boord een automatische transmissie, lichtmetalen wielen, een zeer uitgebreid audiosysteem met een USB-aansluiting voor bijvoorbeeld de iPod, spraaksturing voor de bediening van de mobiele telefoon, Bluetooth® en elektrisch bedienbare ramen voor én achter. Ook standaard is climate control met zelfs gescheiden klimaatzones. Verder een stuurwiel met multimediale bediening (audio, telefoon, spraaksturing en multi-info). Op veiligheidsgebied is de CT 200h fully loaded. Denk aan zaken als 8 airbags (waaronder 2 knieairbags), anti-whiplash WIL voorstoelen en hoofdsteunen, ABS, BAS, EBD, ECB-R, EPS, HAC, TRC en VSC. Wie meer wil, kiest voor één van de twee zeer scherp geprijsde Business Lines of de Luxury Line.
Uniek: Performance dempers
De CT 200h is te voorzien van unieke Performance dempersmet een lateraal geïntegreerd dempersysteem. Dat zorgt voor nog meer lineaire stuurreacties en een nog hoger rijcomfort. De laterale dempers worden voor en achter gemonteerd. Deze Performance dempers zijn een unicum in het luxe C-segment.
Slimme gewichtsverdeling
Met slechts 2,6 omwentelingen van aanslag tot aanslag heeft de CT 200h op de supersportwagen LFA na de meest directe besturing ooit in een Lexus toegepast. De CT 200h profiteert van een zeer laag zwaartepunt en evenwichtige gewichtsverdeling over de voor- en achteras, door slimme inpassing van de hybride techniek. Dit levert een sterk voordeel op ten opzichte van diesels, die hun extra gewicht – al gauw 90 kg – alleen op de vooras neerleggen.
De CT 200h heeft twee krachtbronnen; een 1,8 liter VVT-i benzinemotor met
73 kW (99 pk) en 142 Nm en een 60 kW (82 pk) sterke elektromotor die direct een koppel van 207 Nm ontwikkelt. Deze elektromotor kan de CT 200h ook volledig elektrisch laten rijden tot zo’n 45 km/u met een maximum van ongeveer drie kilometer. De krachtbronnen hebben samen 100 kW/136 pk in huis. Zo accelereert de CT 200h in 10,3 seconden naar 100 km/u met een topsnelheid van 180 km/u. Geen spierballen dus, maar pure intelligentie.
Zuiniger, dat past bij vandaag
Voor de Nederlandse Lexus rijders biedt rijden in de CT 200h aanzienlijke financiële voordelen. Vanwege de extreem lage CO2-uitstoot is de nieuwe
CT 200h voorzien van een groen A-energielabel en het lage bijtellingstarief van 14% voor zakelijk rijders. Bij aanschaf wordt bovendien geen BPM geheven en is de CT 200h vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. En over economisch gesproken: de CT 200h verbruikt slechts 3,8 l/100 kmen stoot maar 87 g/km aan CO2 uit. Deze nieuwe Lexus komt hiermee met stip binnen op 1 in de ANWB Top 10 zuinige benzineauto’s.
Luxe, comfort zonder concessies
De Lexus CT 200h is een échte Lexus. Dat betekent royale uitrustingsniveaus. Zo is standaard onder meer aan boord een automatische transmissie, lichtmetalen wielen, een zeer uitgebreid audiosysteem met een USB-aansluiting voor bijvoorbeeld de iPod, spraaksturing voor de bediening van de mobiele telefoon, Bluetooth® en elektrisch bedienbare ramen voor én achter. Ook standaard is climate control met zelfs gescheiden klimaatzones. Verder een stuurwiel met multimediale bediening (audio, telefoon, spraaksturing en multi-info). Op veiligheidsgebied is de CT 200h fully loaded. Denk aan zaken als 8 airbags (waaronder 2 knieairbags), anti-whiplash WIL voorstoelen en hoofdsteunen, ABS, BAS, EBD, ECB-R, EPS, HAC, TRC en VSC. Wie meer wil, kiest voor één van de twee zeer scherp geprijsde Business Lines of de Luxury Line.
Uniek: Performance dempers
De CT 200h is te voorzien van unieke Performance dempersmet een lateraal geïntegreerd dempersysteem. Dat zorgt voor nog meer lineaire stuurreacties en een nog hoger rijcomfort. De laterale dempers worden voor en achter gemonteerd. Deze Performance dempers zijn een unicum in het luxe C-segment.
Slimme gewichtsverdeling
Met slechts 2,6 omwentelingen van aanslag tot aanslag heeft de CT 200h op de supersportwagen LFA na de meest directe besturing ooit in een Lexus toegepast. De CT 200h profiteert van een zeer laag zwaartepunt en evenwichtige gewichtsverdeling over de voor- en achteras, door slimme inpassing van de hybride techniek. Dit levert een sterk voordeel op ten opzichte van diesels, die hun extra gewicht – al gauw 90 kg – alleen op de vooras neerleggen.