Renault Captur
DE CROSSOVER VOOR IN DE STAD
De Captur is de nieuwe urban crossover van Renault. Het ontwerp heeft geweldige verhoudingen: prominente wielen omgeven door robuuste carrosseriebescherming, een hoge bodemvrijheid en grote spoorbreedtes, duidelijke kenmerken van een SUV, maar echter met de flexibiliteit en veelzijdigheid van een MPV en het gemak van een compacte hatchback.
8 May 2013
De customize-mogelijkheden voor de Captur zijn legio. Two-tone kleurstellingen, verschillende kleuren voor de wielen, een lichte en donkere interieurambiance, diverse bekledingen en specifieke interieur en exterieur thema’s. De Captur is naar ieders smaak aan te kleden.
De compacte Renault Captur is nauwelijks langer dan de nieuwe Clio en biedt veel ruimte. De verschuifbare achterbank zorgt ervoor dat passagiers comfortabel kunnen zitten en hun bagage ook nog eens mee kan. De bagageruimte heeft een maximale capaciteit van 455 dm3 onder de hoedenplank met de achterbank in de voorste positie. Over de inrichting van de Captur is goed nagedacht. Zo heeft de auto een grote Magic Drawer opberglade van elf liter die het traditionele dashboardkastje vervangt en die ook gemakkelijk bereikbaar is voor de bestuurder. Nog zo’n vondst: de Zipper stoelbekleding die afritsbaar is en makkelijk in de wasmachine kan worden gereinigd.
Het Renault R-Link navigatie- en multimediasysteem biedt toegang tot internet. Renault heeft een catalogus met apps die in de auto zijn te gebruiken. De apps worden voortdurend geüpdate en aangevuld.
De hoge zitpositie voelt veilig en zorgt voor extra comfort. Zoals het een Renault betaamt ligt de passieve veiligheid hoog. Het B-platform dat wordt gedeeld met de nieuwe Clio zorgt voor veel rijcomfort.
De kernwaarden van de motoren, die allemaal zijn voorzien van een turbo, waarmee de Captur wordt uitgerust zijn ‘plezier’ en ‘efficiency’. De nieuwe Captur is leverbaar met de benzinemotoren ENERGY TCe 90 (driecilinder 898 cc) en TCe 120 EDC (viercilinder 1198 cc). Deze laatste is alleen leverbaar in combinatie met de comfortabele, automatische EDC (Efficient Dual Clutch) versnellingsbak met dubbele koppeling. De Diesel Energy dCi 90 verbruikt slechts 3,6 l/100 km en stoot slechts 95 g C02/km uit: een record in deze klasse. Daarom mag deze motor ook profiteren van vrijstelling van wegenbelasting tot 2014. Ook deze motor wordt in een later stadium leverbaar met de EDC versnellingsbak.
De Renault Captur loopt in de fabriek van Valladolid (Spanje) van de band. Renault besteedt bijzondere aandacht aan de kwaliteit en de milieuvriendelijkheid. De auto bevat 16% recycled kunststof; een onzichtbare, maar bijzondere prestatie.
De Renault Captur is reeds te bestellen en vanaf 11 mei staat de auto bij de Renault-dealer in de showroom.
De compacte Renault Captur is nauwelijks langer dan de nieuwe Clio en biedt veel ruimte. De verschuifbare achterbank zorgt ervoor dat passagiers comfortabel kunnen zitten en hun bagage ook nog eens mee kan. De bagageruimte heeft een maximale capaciteit van 455 dm3 onder de hoedenplank met de achterbank in de voorste positie. Over de inrichting van de Captur is goed nagedacht. Zo heeft de auto een grote Magic Drawer opberglade van elf liter die het traditionele dashboardkastje vervangt en die ook gemakkelijk bereikbaar is voor de bestuurder. Nog zo’n vondst: de Zipper stoelbekleding die afritsbaar is en makkelijk in de wasmachine kan worden gereinigd.
Het Renault R-Link navigatie- en multimediasysteem biedt toegang tot internet. Renault heeft een catalogus met apps die in de auto zijn te gebruiken. De apps worden voortdurend geüpdate en aangevuld.
De hoge zitpositie voelt veilig en zorgt voor extra comfort. Zoals het een Renault betaamt ligt de passieve veiligheid hoog. Het B-platform dat wordt gedeeld met de nieuwe Clio zorgt voor veel rijcomfort.
De kernwaarden van de motoren, die allemaal zijn voorzien van een turbo, waarmee de Captur wordt uitgerust zijn ‘plezier’ en ‘efficiency’. De nieuwe Captur is leverbaar met de benzinemotoren ENERGY TCe 90 (driecilinder 898 cc) en TCe 120 EDC (viercilinder 1198 cc). Deze laatste is alleen leverbaar in combinatie met de comfortabele, automatische EDC (Efficient Dual Clutch) versnellingsbak met dubbele koppeling. De Diesel Energy dCi 90 verbruikt slechts 3,6 l/100 km en stoot slechts 95 g C02/km uit: een record in deze klasse. Daarom mag deze motor ook profiteren van vrijstelling van wegenbelasting tot 2014. Ook deze motor wordt in een later stadium leverbaar met de EDC versnellingsbak.
De Renault Captur loopt in de fabriek van Valladolid (Spanje) van de band. Renault besteedt bijzondere aandacht aan de kwaliteit en de milieuvriendelijkheid. De auto bevat 16% recycled kunststof; een onzichtbare, maar bijzondere prestatie.
De Renault Captur is reeds te bestellen en vanaf 11 mei staat de auto bij de Renault-dealer in de showroom.