Gran TurismoMagazine |
In lijn met zijn filosofie van voortdurende evolutie, herontdekt Morgan Motor Company zijn Plus Four- en Plus Six-modellen. De verbeteringen, die worden geïntroduceerd als onderdeel van de nieuwe 'Plus'-lijn, zullen vanaf januari 2023 op alle Plus Four- en Plus Six-modellen worden geleverd.
“De nieuwe Morgan Plus-lijn viert de essentie van onconventioneel rijden en ethische engineering. Het verenigt tijdloos design en vakmanschap met de meest opwindende rijervaring. Met Plus willen we die personen eren die geloven dat autorijden niet om status gaat, maar meer om karakter, authenticiteit en plezier.” |
Interieur De verbeteringen aan de nieuwste Plus-modellen worden gekenmerkt door significante veranderingen aan het interieur, met meer verfijning, verdere personalisatiemogelijkheden en een grotere bruikbaarheid ten opzichte van eerdere generaties. De introductie van een nieuw assortiment inlegfineer, dat via de middenconsole door het voertuig loopt, is het tastbare bewijs van vakmanschap en maatwerk van het merk, waarbij de natuurlijke materialen, het ontwerp en de vorm synoniem zijn voor het merk. 'Spokes In Flight' en 'Kinetic Diamond' zijn abstracte motieven voor bewegende spaken, geïnspireerd op de spaakwielen die al tientallen jaren op Morgans voorkomen. 'Engineered' - de derde fineeroptie - heeft aluminium strips tussen hout, wat aangeeft dat het bedrijf de twee kernmaterialen gebruikt. Een nieuw gevormd aluminium dashboard en instrumentenpaneel kan worden gespecificeerd in matzilver, matzwart of afgestemd op de carrosseriekleur. Een modelaanduiding aan de passagierszijde van het dashboard is nu beschikbaar. Het dashboard is de thuisbasis van nieuwe instrumenten met nieuwe aanduiding. | Het artwork van de meters is vereenvoudigd en geïnspireerd op eersteklas uurwerken, die minimalistisch en overzichtelijk zijn. Naast het nieuwe artwork van meters is er een nieuw LCD-informatiescherm in het dashboard verwerkt. Het scherm bevindt zich direct voor de bestuurder, is groter dan het vorige scherm en heeft een hogere resolutie. Aangepaste schermafbeeldingen met verbeterde animatie en de introductie van rijmodusafhankelijke achtergronden helpen de bruikbaarheid voor bestuurders te verbeteren. Het scherm is subtiel en geeft strikt noodzakelijke informatie, waarmee zoals gebruikelijk bij Morgan, technologie op de juiste manier wordt toegepast. Een massief houten rail bevindt zich onder het aluminium dashboard. Elke houten sectie is configureerbaar in een reeks afwerkingen en kleuren en wordt met de hand gemaakt. Onder de houten onderste rail bevindt zich een nieuw dashboardkastje, een voorziening die voor het eerst op een Plus-model werd geïntroduceerd. Het dashboardkastje is afgewerkt met bijpassend leer en bevat een USB-aansluiting. |
De hoofdsteunen van beide stoelvarianten zijn volledig nieuw en slanker. Het stuur is nu verkrijgbaar met een gesatineerd middenstuk. Indien gespecificeerd, komt deze afwerking overeen met andere interne verfraaiingen, waaronder het luidsprekerrooster, de deurgrepen, de handrem en de omlijstingen van de versnellingspook. Tweekleurige stof, die contrasteert op de stoelen en deurpanelen, bestaat uit een mix van materialen en is speciaal ontworpen voor de nieuwste Plus-modellen. Zwart leer en zwarte stof zijn standaard, zes andere kleuren zijn optioneel. Een nieuwe 'bolt-action' deurkruk, die zich op het onderste deel van de deur bevindt, is de meest opvallende verandering aan de binnenzijde van de deur. Hij is gemaakt van gelakt roestvrijstaal en hoogwaardig zadelleer. Zowel de standaard- als de Comfort Plus-stoelopties profiteren van talloze verbeteringen. | De Comfort Plus-stoel heeft nu een verstelbare dijbeensteun en een metalen verstelhendel voor de rugleuning. Een andere primeur voor Morgan's vierwielige modellen: de nieuwe Plus-modellen zijn nu tegen meerprijs leverbaar met een geïntegreerde bekerhouder, die uitneembaar is en in de passagiersstoel past. 'De Plus'-lijn vertegenwoordigt een duidelijke evolutie van de vierwielige Morgan. Zoals bij elk duurzaam ontwerp, is het van cruciaal belang om een balans te vinden tussen vooruitgang en het aanvullen van gevestigde productkwaliteiten. Het ontwerpteam heeft het geluk om samen te werken met ingenieurs en vaklieden op Pickersleigh Road. Ontwerpers kunnen oplossingen leveren gebaseerd op beperkingen en kansen. Hierdoor zijn we in staat geweest om belangrijke technologieën en functies te introduceren, terwijl de kwaliteit is verbeterd. |
"Een holistische studie van het hele voertuig heeft significante veranderingen opgeleverd, inclusief genuanceerde ontwerpupdates - de verhoogde indruk van kwaliteit zal duidelijk zijn."
Jonathan Wells, Chief Design Officer, Morgan Motor Company
Opwindend Bovenal moet een Morgan licht van gewicht zijn, opwindend zijn om mee te rijden en een unieke verbinding bieden tussen bestuurder en machine. De Morgan-engineeringteams hebben samengewerkt met toonaangevende externe partners om de dynamische evolutie van de Plus-modellen te garanderen. Gedurende dit proces zijn de belangrijkste principes van de Morgan-rijervaring leidend gebleven, naast de vereisten voor toekomstige technologie, veiligheid en wettelijke vereisten. Dynamische verbeteringen aan Plus-modellen behelzen de introductie van Electronic Stability Control (ESC) en een geheel nieuw remsysteem, ontwikkeld samen met Continental en AP Racing. ESC wordt geïntroduceerd op alle Plus Four en Plus Six-modellen. Afhankelijk van de modus, is de ESC afgestemd op elk model en elke versnellingsbakvariant, en kan er gekozen worden uit ondersteuningsniveaus, afhankelijk van de rijmodus. Het AP Racing-remsysteem is geheel nieuw en is parallel aan het ESC-programma ontwikkeld om een krachtig remsysteem te leveren. In samenwerking met BMW zijn op maat gemaakte versnellingsbakkalibraties ontwikkeld voor de automatische versnellingsbak van de Plus Four- en Plus Six-modellen. De versnellingsbakkalibraties zijn slimmer, betrekken meer informatie van het voertuig en passen zich aan. | In de ‘normale’ rijmodus zullen vier kalibraties het schakelen aanpassen op basis van remdruk en stuurhoek. In de modi 'Sport' en 'Sport+' zullen nog vier kalibraties, gericht op meer dynamiek, het schakelen aanpassen, ook weer op basis van remdruk en stuurhoek. Nieuwe is heuveldetectie, dat gebruik maakt van een acceleratiemeter waarbij de vraag naar koppel wordt aangepast en automatisch een lagere versnelling wordt gekozen voor steile hellingen. Naast het verbeteren van de rijeigenschappen en het verhogen van de prestaties, zorgen de nieuwe kalibraties ook voor een toename van de efficiëntie. Nieuwe dempers en bussen in de ophanging completeren de dynamische verbeteringen van de Plus-modellen. De nieuwe bussen zorgen voor verdere verfijning bij laagfrequente bewegingen op de weg, terwijl de nieuwe dempers het rijgedrag, de progressieve snelheid en de prestaties bij hoge snelheden verbeteren. De toevoeging van airbags, nu standaard, benadrukken de toewijding van het bedrijf om zijn producten voortdurend te ontwikkelen. De airbags, die zich achter het nieuwe aluminium dashboard en in het stuur bevinden, zijn een belangrijk technisch toevoegingen en overtreffen de homologatie-eisen voor het voertuig. |
“De introductie van nieuwe dynamische functies in onze nieuwste Plus-modellen weerspiegelt Morgans filosofie van continue evolutie. Bovenal moeten Morgans leuk zijn om te rijden en de inzittenden een unieke en onvergetelijke ervaring bieden. Onze nieuwste toevoegingen bieden deze kwaliteiten, terwijl ze ook het veiligheidsniveau verhogen en onze modellen toekomstbestendig maken tegen de steeds veranderende wettelijke vereisten.”
Matt Hole, Chief Technical Officer, Morgan Motor Company
Sennheiser audio Morgan zet zijn filosofie voort om traditionele coachbuilding-methoden te combineren met de nieuwste technologie en werkt samen met Sennheiser om een revolutionair audiosysteem aan te bieden in zijn nieuwe Plus-modellen. Met meer dan 75 jaar ervaring in audio en muziek is de expertise van Sennheiser ongeëvenaard. ‘Aria’ is het audiosysteem dat Sennheiser ontwikkelde voor de Plus Four en Plus Six. Met de audio-ervaring van de Sennheiser- blijft het merk trouw aan zijn premiumreputatie en overtreft het merk alle systemen die het eerder lanceerde. Het Aria-geluidssysteem levert een omhullend geluid met een uniek geluidsbeeld dat geluidskwaliteit naar het hoogste niveau tilt. De afstemming van Sennheiser, in combinatie met onzichtbare luidsprekers of actuatoren, creëert de magische illusie van een geluidsbeeld voor de passagiers, en zorgt voor een hoogwaardige soundtrack voor die onvergetelijke ritten. | Dankzij het AMBEO Contrabass-algoritme levert het audiosysteem een unieke basrespons die is geoptimaliseerd voor definitie, punch en diepte, terwijl het systeem zo efficiënt en compact mogelijk blijft. De integratie is uitgevoerd in overeenstemming met Morgan's belangrijkste filosofie om moderne technologie op de juiste manier in zijn voertuigen te introduceren. Het ontwerp van de cabine is ongewijzigd en het gebruik van actuatoren zorgt ervoor dat het extra gewicht tot een minimum wordt beperkt, een must voor elke sportwagen. Zelfs onder de veeleisende omstandigheden van een sportwagen met open dak biedt dit systeem een eersteklas geluidskwaliteit. Binnenin is subtiele Sennheiser-branding zichtbaar op het luidsprekerrooster op elke deur. Het ontwerp van de luidsprekerroosters is geïnspireerd op de iconische Morgan-lamellen die in elke motorkap van Plus-modellen zijn gestanst. Elke luidsprekerrooster is afgewerkt in gepolijst satijn, in lijn met andere verfraaiingen die zichtbaar zijn in het interieur. |
Veronique Larcher, hoofd van Sennheiser Mobility: "Beide bedrijven hebben nauw samengewerkt om een uniek product te creëren zonder compromissen op het gebied van geluidsweergave, prestaties, ontwerp en kwaliteit. We hadden ons debuut op de weg niet beter kunnen vieren dan met een merk wiens streven naar kwaliteit en uitmuntendheid in vakmanschap zo volledig in lijn is met de waarden van Sennheiser.”
Droom Morgans staan voor individualiteit, het merk verleidt eigenaren om hun eigen op maat gemaakte Plus-model samen te stellen, waarbij ze een keuze maken uit een bijna eindeloze lijst van mogelijkheden. Elke klant krijgt de kans om zijn droom waar te maken en een uniek exemplaar te creëren dat zijn eigen individuele stijl en smaak weerspiegelt. Om potentiële klanten te helpen bij hun keuzes, heeft het ontwerpteam van Morgan een reeks thema’s ontwikkeld dat elk model tot leven brengen. Deze specificaties weerspiegelen de omgeving waarin Morgans vaak komen, en zij benadrukken het veelzijdige karakter van Morgan-ontwerp. Specificatiethema's zijn onder meer Nordic, Riviera, Britannia, Stateside, Alpine en Urban, waarbij elk thema in 2023 kan worden geselecteerd in Morgan's online configurator. Als eerbetoon aan de roots van het bedrijf in de autosport en het testen van succes, zullen 12 nieuwe grafische pakketten – inclusief motorkapstrepen en doorgestreepte nummers – beschikbaar zijn voor de 2023-modellen. Als extra personalisatiemogelijkheden zijn alle afbeeldingen verkrijgbaar in wit, zwart en transparant vinyl. Eigenaren hebben ook de mogelijkheid om te kiezen uit een 'piloot'- en 'co-piloot'-naam die aan de buitenkant van het voertuig wordt geplaatst. | Als eerbetoon aan de roots van het bedrijf in de autosport en het testen van succes, zullen 12 nieuwe grafische pakketten – inclusief motorkapstrepen en doorgestreepte nummers – beschikbaar zijn voor de 2023-modellen. Als extra personalisatiemogelijkheden zijn alle afbeeldingen verkrijgbaar in wit, zwart en transparant vinyl. Eigenaren hebben ook de mogelijkheid om te kiezen uit een 'piloot'- en 'co-piloot'-naam die aan de buitenkant van het voertuig wordt geplaatst.Morgan’s nieuwste gaat vanaf januari 2023 in productie, waarbij potentiële klanten worden uitgenodigd om vanaf vandaag met hun eigen op maat gemaakte Plus-uitvoering samen te stellen. Als eerbetoon aan de roots van het bedrijf in de autosport en het testen van succes, zullen 12 nieuwe grafische pakketten – inclusief motorkapstrepen en doorgestreepte nummers – beschikbaar zijn voor de 2023-modellen. Als extra personalisatiemogelijkheden zijn alle afbeeldingen verkrijgbaar in wit, zwart en transparant vinyl. Eigenaren hebben ook de mogelijkheid om te kiezen uit een 'piloot'- en 'co-piloot'-naam die aan de buitenkant van het voertuig wordt geplaatst. Morgan’s nieuwste gaat vanaf januari 2023 in productie, waarbij potentiële klanten worden uitgenodigd om vanaf vandaag met hun eigen op maat gemaakte Plus-uitvoering samen te stellen. |
0 Comments
Leave a Reply.
A DAY TO REMEMBER
L.J.K. Setright, A day to remember, hardcover with dustjacket. | 116 pages | ISBN 9789491737305 | € 19,95
GranTurismo magazine
GranTurismo magazine staat voor de 'beleving' van de auto. We zoeken naar interessante items op automotive gebied en besteden aandacht aan nieuwe modellen, klassieke auto's, motorsport, design en uiteraard de mensen achter de auto's.
Archives
Augustus 2024
Juni 2024
Oktober 2023
September 2023
Augustus 2023
Juli 2023
November 2022
September 2022
Maart 2022
Februari 2022
Januari 2022
December 2021
September 2021
April 2021
Maart 2021
Februari 2021
November 2020
Oktober 2020
Juni 2020
Mei 2020
April 2020
Maart 2020
Februari 2020
Januari 2020
December 2019
November 2019
Oktober 2019
September 2019
Augustus 2019
Mei 2019
April 2019
Maart 2019
Februari 2019
Januari 2019
December 2018
November 2018
Oktober 2018
Juli 2018
Juni 2018
Mei 2018
Maart 2018
December 2017
September 2017
Mei 2017
April 2017
Maart 2017
Februari 2017
September 2016
Augustus 2016
Juni 2016
April 2016
Maart 2016
Februari 2016
December 2015
Augustus 2015
Juni 2015
Mei 2015
April 2015
Maart 2015
Oktober 2014
Categories
Alles
Appeldorn
Autofeest
Auto's
Award-jury
Car Design
Car News
Car Test
Citroen
Classic Cars
Conceptmodel
Concours D'elegance Paleis Het Loo
Details
Electric
European Cars
Honda
Honda Concept
Honda E
Honda Electrische Accu
Honda Urben Ev Concept
Hond CRV
Images
Interior
Klassike Auto's
Lifestyle
Motor Shows
Porsche
Productieauto
Renault
Static
Studio
Topklasse Auto's
Vehicles