Polestar is gestart met de productie van de Polestar 2 in Luqiao, China. De nieuwe performance fastback, waarvan het broertje al in 2017 uitkwam, is de eerste elektrische auto die in de Chinese fabriek wordt gebouwd. Verwacht wordt dat de eerste exemplaren vanaf juli in Europa beschikbaar zijn. Later ook in China en Noord-Amerika. Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, ziet ondanks de Corona-pandemie geen grote problemen voor de productie. Ingenlath: ‘We starten met de productie onder uitdagende omstandigheden, maar hebben een sterke focus op de gezondheid en veiligheid van onze mensen. Dit is een geweldige prestatie en het resultaat van enorme inspanningen van zowel de teams in de fabriek als daarbuiten. Ik heb enorm veel respect voor hen – dank aan iedereen!’ Eigendom van Zhejiang Geely Holding en beheerd door Volvo Cars: de fabriek in Luqiao is een mooi voorbeeld van hoe Polestar de expertises van de beide moederbedrijven benut. Volgens Ingenlath kan in de fabriek de nieuwe Polestar gebouwd worden volgens hoge bouw- en kwaliteitsnormen, iets wat bij het merk hoog in het vaandel staat. In februari 2019 werd de Polestar 2 onthuld. Daarna is het te koop gezet in 10 markten verspreid over Europa, China en Noord-Amerika. De eerste exemplaren zijn gereserveerd met aanbetaling, in Nederland zijn de orderboeken inmiddels ook geopend. De volledig elektrische performance hatchback is in zijn eerste productiejaar beschikbaar met 300kW/408pk, vierwielaandrijving en een 78 kWh sterke accu met een maximaal bereik van 470 km (WLTP). De Polestar 2 is de eerste auto ter wereld met een geïntegreerd Android infotainmentsysteem met onder meer Google Assistant, Google Maps en de Google Play Store.
0 Comments
Leave a Reply. |
AuthorGerrit Brand richtte in 1993 het merk GranTurismo magazine op. Sindsdien schrijft hij o.a. over auto's Categories |