Gran TurismoMagazine |
Dit is de nieuwe Land Rover Defender. Het icoon dat opnieuw uitgevonden is. De New Defender is innovatief, robuust en vormt dankzij zijn capaciteiten de benchmark in zijn klasse. De New Land Rover Defender is klaar voor het avontuur. Hij komt op plekken waar andere auto’s moeten opgeven. Het karakteristieke uiterlijk van de iconische Defender is vertaald naar een modern ontwerp dat robuust oogt, maar tegelijkertijd rijplezier uitstraalt. Dankzij vier Accessory Packs en een uitgebreid assortiment individuele accessoires kunnen klanten de New Defender volledig personaliseren. In zeventig jaar tijd heeft Land Rover wereldwijd de harten van ontdekkingsreizigers, hulporganisaties en avonturiers veroverd. De Defender heeft zich in de extreemste omstandigheden bewezen. Defender 110 verschijnt in het eerste kwartaal van 2020 op de markt. Karakteristiek design Land Rover vertaalde de karakteristieke designkenmerken van de iconische Defender naar de eenentwintigste eeuw. De krachtige uitstraling en de typische glaspanelen in het dak dragen bij aan het moderne uiterlijk van de New Defender. Daarentegen grijpen de korte overhang, Alpine-ruiten, zijwaarts opende achterdeur en het separaat gemonteerde reservewiel terug op het verleden. Zij maken de New Defender direct herkenbaar als een echte Land Rover. Het no-nonsense karakter van de originele Defender is terug te zien in het moderne interieur waarin structurele elementen en verstevigingen zichtbaar zijn. Innovatieve technologieën zoals de transmissiebediening op het dashboard maken het mogelijk om tussen de twee voorstoelen een extra ‘Jump Seat’ te plaatsen, net zoals in de oorspronkelijke Land Rover Series. Vijf, zes of 5+2 zitplaatsen De New Defender 110 is verkrijgbaar met vijf, zes of 5+2 zitplaatsen. De bagageruimte achter de tweede zitrij bedraagt 1.075 liter en is uit te breiden tot maar liefst 2.380 liter. Rails op de bagagevloer zorgen ervoor dat losliggende bagage op zijn plek blijft. Op de bagagerails is een afsluitbare Security Box te plaatsen die bagage tijdens het terreinrijden beschermt. Het maximaal laadgewicht bedraagt 900 kilogram (New Defender 110 P400). De New Defender 90 biedt plaats aan maximaal zes inzittenden - een unieke eigenschap aangezien de New Defender 90 niet langer is dan een gemiddelde, compacte hatchback. De praktische kwaliteiten worden extra benadrukt door de duurzame rubberen vloermatten die na een avontuurlijke reis eenvoudig te reinigen zijn. Het optionele stoffen vouwdak biedt de inzittenden op de eerste en tweede zitrij het ultieme safarigevoel. New Defender Commercial De New Defender 90 wordt binnenkort ook leverbaar als robuuste 90 Commercial. De Commercial combineert terreinkwaliteiten met de praktische ruimte van een bedrijfsauto. De 90 Commercial voldoet aan de ombouw- en inrichtingseisen voor bestelauto’s. De New Defender 90 Commercial is verkrijgbaar vanaf € 46.730,-, (Belastingplan 2019). Nieuw D7x-platform Het nieuwe D7x-platform is voor 95 procent nieuw ontworpen en bestaat uit een lichtgewicht aluminium monocoqueconstructie. Het is het stijfste platform dat Land Rover tot nu toe ontworpen heeft. Het platform is drie keer stijver dan een traditioneel ladderchassis. Het rigide platform draagt bij aan een maximum daklast van 168 kilogram (statisch 300 kilogram), een laadvermogen van 900 kilogram en een maximum geremd trekvermogen van 3.720 kilogram. Elegant Arrival Het platform vormt bovendien de perfecte basis voor onafhankelijke (hydraulische) ophanging en de nieuwste geëlektrificeerde aandrijflijnen. In het geval van Adaptive Dynamics met Electronic Air Suspension controleren de sensoren in de nieuwe adaptieve dempers maar liefst 500 keer per seconde de carrosseriebewegingen. Ze reageren direct om optimale controle en rijcomfort te garanderen. Verder dragen de adaptieve dempers bij aan de terreinkwaliteiten van de New Defender. De bodemvrijheid bedraagt normaliter 70 mm, maar kan met één druk op de knop verhoogd worden tot maximaal 145 mm. Dankzij Elegant Arrival neemt de bodemvrijheid automatisch af tot 50 mm om het in- en uitstappen te vergemakkelijken. De New Defender deelt geen enkel carrosseriedeel met de overige modellen van Land Rover. Het dak is 20 mm hoger en de New Defender heeft zijn eigen assemblagelijn in de productiefaciliteit van Land Rover in het Slovaakse Nitra. De zwaarste testen doorstaan De New Defender is aan meer dan 62.000 testen onderworpen, voordat hij klaar was voor serieproductie. Het chassis en de carrosserie zijn ontworpen om de Extreme Event Test van Land Rover te doorstaan. Die overstijgt de testprocedure voor reguliere personenauto’s en SUV’s. Tijdens de testprocedure legden de prototypes onder de zwaarste omstandigheden duizenden kilometers af in diverse klimaatomstandigheden, variërend van 50° Celsius in de woestijn tot aan -40° Celsius in het Noordpoolgebied en hoogtes van meer dan 3.000 meter in de Amerikaanse Rocky Mountains. Permanente vierwielaandrijving De New Defender is standaard voorzien van permanente vierwielaandrijving, een tussenbak met twee versnellingen, een centraal differentieel en optioneel een Active Locking Rear Differential. In de originele Defender moest de bestuurder manueel de differentiëlen vergrendelen. In de New Defender kan de bestuurder eenvoudig Centre Slip Limited of Rear Slip Limited activeren. Verder is er de keuze uit maar liefst drie programma’s om de gasrespons, transmissieverhoudingen, besturing en tractiecontrole aan te passen. Configurable Terrain Response 2 Met Configurable Terrain Response 2 kunnen ervaren terreinrijders het onderstel van de New Defender volledig op de ondergrond afstemmen. Voor onervaren terreinrijders detecteert de rijassistentietechnologie zelf de ondergrond om vervolgens via de intelligente Auto Function de aandrijflijn daarop aan te passen. Het is de eerste keer dat een Land Rover met Configurable Terrain Response 2 uitgerust is. Doorwaterdiepte 900 mm De New Land Rover Defender heeft een bodemvrijheid van 291 mm, een aanrijhoek van 38 graden, hellingshoek van 28 graden en een afrijhoek van 40 graden. De maximale doorwaterdiepte bedraagt 900 mm. Dankzij een nieuwe doorwaterfunctie in Configurable Terrain Response 2 kan de bestuurder moeiteloos wateren doorkruisen. Ingenium-dieselmotoren Verder biedt Land Rover de keuze uit twee viercilinder dieselmotoren: de D200 met 147 kW (200 pk) en de sterkere D240 met 176 kW (240 pk). Beide Ingenium-dieselmotoren zijn voorzien van efficiënte twin-turbotechnologie en produceren 420 Nm koppel. De D200 accelereert van 0 naar 100 km/u in 10,3 seconden en de D240 in 9,1 seconden. Beide dieselmotoren hebben een zeer laag verbruik van 7,6 l/100 km en stoten slechts 199 g/km CO2 uit (NEDC equivalent). Land Rover breidt het motorenaanbod in 2021 uit met een plug-in hybride: de P400e PHEV. Innovatieve technologieën dragen bij aan een comfortabele rijervaring en een zo gunstig mogelijk brandstofverbruik, denk bijvoorbeeld aan een gladde bodemplaat ter verbetering van de aerodynamica en bescherming van de onderzijde. Volledig te personaliseren Het modellengamma van de New Defender bestaat uit de New Defender, S, SE, HSE, First Edition en luxe New Defender X-uitvoeringen. Klanten kunnen de New Defender met vier Accessory Packs personaliseren: Explorer Pack, Adventure Pack, Country Pack en Urban Pack. De gelimiteerde New Defender First Edition is voorzien van unieke opties en alleen in het eerste productiejaar leverbaar. Explorer Pack Het Explorer Pack laat de terreinkwaliteiten van de New Defender nog beter tot zijn recht komen. Het accessoirepakket bestaat uit een snorkel, lichtgewicht Expedition Roof Rack (slechts 26 kilogram) en de zijwaarts gemonteerde Gear Carrier. Het Explorer Pack bevat eveneens vier spatlappen, wielkastprotectie en een cover voor het reservewiel. De matzwart bestickerde motorkap met ‘90’- of ‘110’-beeldmerk versterkt de stoere uitstraling van de New Defender. Het Explorer Pack is uit te breiden met gefixeerde treeplanken en een uitklapbare dakladder. Het Front Expedition Protection System voegt hier nog carterbescherming en een ‘A-frame’ beschermbeugel met afgeronde hoeken aan toe. De beschermbeugel verbetert de aanrijhoek van de New Defender. Adventure Pack Het Adventure Pack is ideaal voor de avontuurlijke reiziger. Het accessoirespakket bevat een draagbaar afspoelsysteem met 6,5-liter groot waterreservoir, een luchtcompressor in de bagageruimte en een bagagerek aan de buitenzijde van de New Defender. De carrosserie wordt beschermd door vier spatlappen, een cover voor het reservewiel en een beschermlijst op de achterbumper. Die moet voorkomen dat de achterbumper beschadigt tijdens het in- en uitladen van bagage. Een uitneembare rugzak met een inhoud van 20 liter maakt het Adventure Pack compleet. Country Pack Het Country Pack bestaat uit robuuste wielkastprotectie, een beschermlijst voor de achterbumper en vier spatlappen. Het draagbare afspoelsysteem en een bagagerek tot aan het plafond maken het pakket compleet. Urban Pack Het Urban Pack bestaat uit een beschermlijst voor de achterbumper, cover voor het reservewiel, een beschermplaat onder de voorbumper en aluminium pedalen in het interieur. De vier optiepakketten zijn uit te breiden met een reeks aan sidebars en (optioneel automatisch inklapbare) instaplijsten. Het interieur kan beschermd worden met diverse rubberen vloermatten die eenvoudig te reinigen zijn. Alle opties van de vier accessoirespakketten – waaronder de innovatieve Gear Carrier – zijn los verkrijgbaar. Het 24 liter grote afsluitbare opbergvak kan 17 kilogram dragen en is ideaal voor modderige laarzen of een nat wetsuit. De Gear Carrier is aerodynamisch vormgegeven en bestand tegen de extreemste weeromstandigheden. Above and Beyond collectie Behalve de Accessory Packs is de New Defender ook met een breed scala individuele accessoires leverbaar. Nog niet eerder zijn er zoveel accessoires voor een nieuwe Land Rover uitgebracht. Van een op afstand bedienbare lier, een daktent en een waterafstotend stoffen dak tot aan conventionele trekhaken en imperials. De avontuurlijke lifestyle beperkt zich niet tot de New Defender zelf. In samenwerking met het Engelse Musto – een toonaangevend kledingmerk in de zeilsport – ontwikkelde Land Rover de 24-delige Above and Beyond collectie. De collectie bestaat uit avontuurlijke kleding, technische benodigdheden en accessoires die net zo robuust zijn als de New Defender. De New Defender staat in het eerste kwartaal van 2020 in de showroom. De New Defender 90 is verkrijgbaar vanaf € 94.300,- en de New Defender 110 vanaf € 101.300-. De New Land Rover Defender is samen te stellen via: www.landrover.nl/Defender.
0 Comments
Leave a Reply. |
A DAY TO REMEMBERL.J.K. Setright, A day to remember, hardcover with dustjacket. | 116 pages | ISBN 9789491737305 | € 19,95
GranTurismo magazineGranTurismo magazine staat voor de 'beleving' van de auto. We zoeken naar interessante items op automotive gebied en besteden aandacht aan nieuwe modellen, klassieke auto's, motorsport, design en uiteraard de mensen achter de auto's. Archives
Oktober 2024
Categories
Alles
|