Gran Turismo
  • Home
    • Cars
    • Foto-archief >
      • Saab
    • Archief 1993-97
    • Foto's klassiek
    • Archief >
      • Tests >
        • Alfa Romeo MiTo
        • Punto test
        • Audi A1 >
          • Audi A6
        • BMW 125d
        • Fiat >
          • Fiat Punto TwinAir
        • Honda >
          • Honda CRZ
          • Honda CRV
        • Jaguar >
          • Jaguar XKR
        • Jaguar F-Type
        • Kia Optima Hybrid
        • Lancia >
          • Lancia Voyager
          • Lancia Thema
        • Lexus CT 200h
        • lotus
        • Mazda 3 Hybrid
        • Mercedes-Benz’ S-Klasse
        • Nissan 370Z >
          • Nissan Qashqai 2
        • Mazda6 Sedan SKYACTIV-G 2.5 GT-M,
        • Mercedes SLS >
          • Mercedes CLS 350
          • Mercedes-Benz C350 Estate
          • Mercedes A Klasse
        • Opel Cascada
        • Rolls-Royce
        • Suzuki
        • Subaru Forester,
      • Grand Prix Zandvoort 2014
      • ADAC Masters Weekend op TT Circuit Assen
      • Audi
      • BMW i3 Innovatie
      • Fiat Panda
      • Fiat Punto
      • LAMBORGHINI GALLARDO
      • Lexus IS 300h HYBRID >
        • Lexus CT 200h
      • Mercedes-AMG GT >
        • Mercedes
      • Peugeot >
        • Peugeot Exalt
        • PEUGEOT 108
        • Peugeot 208
      • Porsche Panamera
      • Porsche AG
      • Renault* >
        • Renault
      • SEAT Leon >
        • SEAT Toledo
      • Bugatti Performance week in London
      • SUBARU VIZIV
      • Subaru BRZ
      • Toyota >
        • Toyota GT86
        • Toyota GT86 TRD
        • Toyota Auris
      • Volkswagen >
        • Volswagen UP
        • Volkswagen Amarok
      • Toyota en Lexus domineren de TOP10 lijsten met zuinige auto’s
      • Autosporttalent Jeroen Slaghekke
      • Toyota Prius Plug-in
      • Tesla Motors
      • Lancia
      • Bentley- Collections
      • Honda
      • Lexus CT
      • Mini Fabriek
      • Nissan
      • Chevrolet
  • TESTRITTEN
  • Voyages
    • Alfa Giulietta - Aero Friedrichshafen
    • Seat - Gstaad
    • Peugeot 508
    • Alfa Giulietta - Italiëreis
  • Bikes
    • Historische Motor GP Eext
  • Classic
    • Klassieke Auto's >
      • Wings & wheels
      • Viva Italia
      • Alpine Renault
      • Italia a Zandvoort
      • Elfsteden Oldtimerrally
      • British Cars
      • Concours d’élégance
      • Morgan
      • 1913 Tipo 5 FIAT.
  • Contact
    • About
    • adverteren
GRAN TURISMO
Magazine

Audi Tradition brengt NSU-iconen naar Techno Classica

28/3/2017

0 Reacties

 
Picture
The Design-Icon: NSU Ro 80.
Audi Tradition, de historische divisie van Audi AG, zet dit jaar het klassieke merk NSU in de schijnwerpers op Techno Classica in Essen. Onder het motto ‘NSU – A new way to drive’ laat Audi Tradition van woensdag 5 april tot en met zondag 9 april vijf bijzondere NSU-modellen zien.
Picture
Return to car-manufacturing in Neckarsulm: NSU Prinz (1957).
Het Zuid-Duitse merk NSU – in 1955 de grootste producent van motorfietsen ter wereld – groeide na de Tweede Wereldoorlog uit tot een zeer vooruitstrevende autofabrikant. Zo onthulde NSU op de Frankfurt Motor Show van 1957 de NSU Prinz, de eerste vierwieler van het merk. De compacte vierzitter had een luchtgekoelde tweecilindermotor met een inhoud van 583 cc en een vermogen van 20 pk. In 1964 en 1965 introduceerde NSU twee sportieve varianten van de Prinz: de NSU 1000 en NSU TT. Beide waren succesvol in de autosport, met name in de heuvelklimraces die in die tijd erg populair waren. In 1967 presenteerde NSU op de Hockenheimring een nog krachtigere TT, de NSU TTS. Zijn 996 cc grote, achterin geplaatste motor leverde 70 pk, waarmee de 700 kg zware auto een topsnelheid van 165 km/h kon bereiken. Met de speciaal voor de racerij ontwikkelde ‘Speed Kit’ (die af fabriek kon worden besteld) ging het vermogen van de TTS zelfs naar 85 pk.

Mijlpaal op het gebied van autodesign
Audi Tradition presenteert dit jaar op Techno Classica een NSU Prinz 30 (1962), NSU Sport Prinz (1964), NSU 1000 TTS (1970) en twee NSU’s Ro 80 (1969 en 1977). De NSU Ro 80 werd in 1967, na een ontwikkeltijd van vijf jaar, aan het publiek getoond op de Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) in Frankfurt. In datzelfde jaar werd hij als eerste Duitse auto ooit verkozen tot Europese Auto van het Jaar. Volgens de jury zette de Ro 80 nieuwe standaarden met betrekking tot veiligheid, comfort en prestaties. Daarbij werd de futuristische, wigvormige carrosserie van de NSU gezien als een mijlpaal op het gebied van autodesign. De NSU Ro 80 – uitgerust met een tweeschijfs Wankelmotor – werd tussen 1967 en 1977 geproduceerd in Neckarsulm, waar in tien jaar 37.406 exemplaren van de band rolden. De Ro 80 was het grootste en meest vernieuwende model dat NSU heeft gebouwd. De Ro 80 was ook meteen het laatste model. In 1969 werd NSU door Volkswagen AG samengebracht met Auto Union GmbH. Het resulterende bedrijf, Audi NSU Auto Union AG, werd in 1985 omgedoopt tot Audi AG.
​
Audi Tradition in Hal 7
Audi Tradition heeft tijdens Techno Classica een 350 vierkante meter grote stand in Hal 7. Interessant voor liefhebbers van miniatuurauto’s is de gelimiteerde serie van 333 oranje NSU’s Ro 80 (schaal 1:43) die Audi er aanbiedt. Meer klassieke NSU’s zijn te vinden in Hal 7.1, waar de leden van de Audi Club International (ACI) aanwezig zijn. Techno Classica duurt vijf dagen. Er worden dit jaar zo’n 200.000 bezoekers verwacht.
Picture
Fast and furious in hillclimbs: NSU TTS (1967).
  • Techno Classica duurt van 5 t/m 9 april – 200.000 bezoekers
  • Audi Tradition staat op de beurs met vijf historische NSU-modellen
  • Designmijlpaal NSU Ro 80 vijftig jaar geleden verkozen tot Auto van het Jaar

0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    A DAY TO REMEMBER

    L.J.K. Setright, A day to remember, hardcover with dustjacket. | 116 pages | ISBN 9789491737305 |  € 19,95
    BUY THE BOOK

    GranTurismo magazine

    GranTurismo magazine staat voor de 'beleving' van de auto. We zoeken naar interessante items op automotive gebied en besteden aandacht aan nieuwe modellen, klassieke auto's, motorsport, design en uiteraard de mensen achter de auto's.

    Archives

    September 2019
    Augustus 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    Juli 2018
    Juni 2018
    Mei 2018
    Maart 2018
    December 2017
    September 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    September 2016
    Augustus 2016
    Juni 2016
    April 2016
    Maart 2016
    Februari 2016
    December 2015
    Augustus 2015
    Juni 2015
    Mei 2015
    April 2015
    Maart 2015
    Oktober 2014

    Categories

    Alles
    Appeldorn
    Autofeest
    Auto's
    Award-jury
    Car Design
    Car Test
    Classic Cars
    Conceptmodel
    Concours D'elegance Paleis Het Loo
    European Cars
    Honda
    Honda Concept
    Honda Electrische Accu
    Honda Urben Ev Concept
    Hond CRV
    Klassike Auto's
    Lifestyle
    Porsche
    Productieauto
    Renault
    Topklasse Auto's

GranTurismomagazine.nl 

 Officiële Website Copyright ©
GranTurismomagazine.nl 1993-2017
All rights reserved. 
GranTurismomagazine.nl Website is NOT responsible for any external link on the website
Powered by: Uitgeverij Nobelman



Links

www.brand-communications.nl
www.granturismomagazine.nl
www.stadmagazine.nl
www.kunstkrant.nl
www.nobelman.nl
www.aviazine.nl



Contact

Nobelman Publishers
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Phone:     031 (0) 650831893
Email :     gturismo@live.nl
  • Home
    • Cars
    • Foto-archief >
      • Saab
    • Archief 1993-97
    • Foto's klassiek
    • Archief >
      • Tests >
        • Alfa Romeo MiTo
        • Punto test
        • Audi A1 >
          • Audi A6
        • BMW 125d
        • Fiat >
          • Fiat Punto TwinAir
        • Honda >
          • Honda CRZ
          • Honda CRV
        • Jaguar >
          • Jaguar XKR
        • Jaguar F-Type
        • Kia Optima Hybrid
        • Lancia >
          • Lancia Voyager
          • Lancia Thema
        • Lexus CT 200h
        • lotus
        • Mazda 3 Hybrid
        • Mercedes-Benz’ S-Klasse
        • Nissan 370Z >
          • Nissan Qashqai 2
        • Mazda6 Sedan SKYACTIV-G 2.5 GT-M,
        • Mercedes SLS >
          • Mercedes CLS 350
          • Mercedes-Benz C350 Estate
          • Mercedes A Klasse
        • Opel Cascada
        • Rolls-Royce
        • Suzuki
        • Subaru Forester,
      • Grand Prix Zandvoort 2014
      • ADAC Masters Weekend op TT Circuit Assen
      • Audi
      • BMW i3 Innovatie
      • Fiat Panda
      • Fiat Punto
      • LAMBORGHINI GALLARDO
      • Lexus IS 300h HYBRID >
        • Lexus CT 200h
      • Mercedes-AMG GT >
        • Mercedes
      • Peugeot >
        • Peugeot Exalt
        • PEUGEOT 108
        • Peugeot 208
      • Porsche Panamera
      • Porsche AG
      • Renault* >
        • Renault
      • SEAT Leon >
        • SEAT Toledo
      • Bugatti Performance week in London
      • SUBARU VIZIV
      • Subaru BRZ
      • Toyota >
        • Toyota GT86
        • Toyota GT86 TRD
        • Toyota Auris
      • Volkswagen >
        • Volswagen UP
        • Volkswagen Amarok
      • Toyota en Lexus domineren de TOP10 lijsten met zuinige auto’s
      • Autosporttalent Jeroen Slaghekke
      • Toyota Prius Plug-in
      • Tesla Motors
      • Lancia
      • Bentley- Collections
      • Honda
      • Lexus CT
      • Mini Fabriek
      • Nissan
      • Chevrolet
  • TESTRITTEN
  • Voyages
    • Alfa Giulietta - Aero Friedrichshafen
    • Seat - Gstaad
    • Peugeot 508
    • Alfa Giulietta - Italiëreis
  • Bikes
    • Historische Motor GP Eext
  • Classic
    • Klassieke Auto's >
      • Wings & wheels
      • Viva Italia
      • Alpine Renault
      • Italia a Zandvoort
      • Elfsteden Oldtimerrally
      • British Cars
      • Concours d’élégance
      • Morgan
      • 1913 Tipo 5 FIAT.
  • Contact
    • About
    • adverteren